book چیست؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

تاریخچه کتابهای الکترونیکی

تاریخچه کتاب کتاب های الکترونیکی دارای تاریخچه گسترده ای هستند. هر تغییر در تاریخ آنها نقطه عطف مهمی را نشان می دهد. خوانندگان کتاب الکترونیکی برای اولین بار در سال 1998 در بازار ظاهر شدند که رایج ترین آنها Gemstar's Rocket eBook Reader است. در سال 2000 ، چندین کتاب الکترونیکی به بازار عرضه شد و این شامل Ride the Bullet و Stephen Kings Horror Novel بود. عملکرد آنها در بازار ضعیف بود. تقاضا برای کتابهای الکترونیکی تا سال 2003 ضعیف بود زیرا کتابهای کاغذی مورد توجه خوانندگان قرار گرفتند. برخی از شرکتهای فروش کتاب الکترونیکی فعالیت خود را تعطیل کردند زیرا آینده تجاری مثبت ندارد. نمونه ای از شرکتی که فروش آنها را بسته است ، Gemstar است.

اولین بار در سال 2004 توسط سونی هنگامی که اولین خوانندگان کتاب الکترونیکی را با این فناوری منتشر کردند ، فناوری الکترونیکی جوهر استفاده شد. اکنون مردم می توانند کلمات را به راحتی بخوانند که در مورد خوانندگان اولیه که از صفحه نمایش های سیاه استفاده می کردند ، به راحتی خواند. Amazon.com در سال 2007 Kindle را خواند که خواننده خوبی بود در بازار.

در سال 2009 ، کتابهای الکترونیکی برای آیفون ها توسط Booksonboard.com به فروش می رسند. در همان سال ، کتابهای الکترونیکی می توانند از طریق پیوندی که توسط سونی با کمک شبکه دیجیتال Overdrive ایجاد شده است ، از کتابخانه ها قرض بگیرند. Kindle 2 در سال 2009 منتشر شد و در بیش از 100 کشور در سراسر جهان در دسترس قرار گرفت و خواننده Nook eBook توسط بارنز و شرکت نوبل منتشر شد.

سال 2010 نقطه عطف مهمی را نشان داد زیرا این زمان زمانی است که کتابهای الکترونیکی بیشتری تولید می شدند و از نظر فروش عملکرد خوبی داشتند. با نمونه ای خاص ، فروشگاه iBook در مدت زمان یک ماه حدود نیم میلیون کتاب الکترونیکی به فروش رساند. از آن زمان تاکنون این شرکت با شرکت هایی مانند اپل که به تجارت می پیوندند ، مثبت بوده است.

قالب های کتابهای الکترونیکی

قالب های کتابمتداولترین قالب های کتابهای الکترونیکی PDF ، AZW ، LIT ، EPUB ، ODF و MOBI است. هر قالب از لحاظ سازگاری با دیگری متفاوت است. PDF توسط Adobe اختراع شد و از نظر سازگاری زیادی با اکثر رایانه های شخصی خوانندگان کتاب الکترونیکی دارد. برخی از برنامه هایی که PDF را به راحتی مشاهده می کنند Adobe Reader و Xpdf هستند. ODF به معنای Open Document Format یک فرمت مناسب با سازگاری بالا برای Open Office است که یک جایگزین برای Microsoft Office است.

قالب MOBI قابل حمل با نرم افزار Mobipocket Reading است که به خوبی با تلفن های هوشمند و دستگاه های دستیار شخصی (PDA) کار می کند. LIT برای نرم افزار Microsoft Reader توسعه داده شد و به خوبی با دستگاه های تلفن همراه مایکروسافت کار می کند. AZW منحصر به فرد برای خوانندگان Kindle است. سرانجام ، EPUB مبتنی بر زبان XML و XHTML است و با Firefox EPUBReader و Quick Reader کاملاً قابل حمل است.

هنگام دستیابی به کتابهای الکترونیکی ، مهم است که فرمی را انتخاب کنید که به خوبی با دستگاه شما کار کند زیرا هر فرمت متفاوت است. هنگام دستیابی به نرم افزار برای خواندن کتابهای الکترونیکی ، خوب است نسخه هایی را انتخاب کنید که توسط سازنده برای ایمنی دستگاه شما و همچنین کتابهای الکترونیکی به دست آمده محافظت می شود.

مزایای استفاده از کتابهای الکترونیکی

مزایای کتابهای الکترونیکیبرای خرید ، بارگیری و شروع به مطالعه کتاب الکترونیکی زمان بسیار کمی طول می کشد. آنها وقت زیادی را صرفه جویی می کنند زیرا لازم نیست شخصی به کتابفروشی ها مراجعه کند یا درخواست انجام حمل و نقل را دارد. ثانیا ، کتابهای الکترونیکی با محیط دوستانه هستند زیرا نیازی به کاغذهایی ندارند که از قطع درختان حاصل می شوند.

کتاب های الکترونیکی همیشه در صورت نیاز به دسترسی به اطلاعات خاص ، همیشه در دسترس هستند. مورد نیاز دستگاه های دیجیتالی و فقط دسترسی به اینترنت است. ارزش کتابهای الکترونیکی بسیار زیاد است. کتابهای الکترونیکی در مقایسه با سایر کتابها به صرفه جویی در فضا کمک می کنند. آنها به فضای ذخیره ای نیاز ندارند زیرا در وسایل ذخیره سازی الکترونیکی و اولیه و ثانویه بی خطر هستند.

این کتاب ها بسیار قابل حمل هستند به این معنی که می توان تنها با یک لپ تاپ ، سی دی یا کتاب الکترونیکی خواننده که وزن آن جای نگرانی ندارد ، با یک مجموعه کل کتابخانه حرکت کرد. علاوه بر این ، می توان به خصوص در هنگام استفاده از تلفن الکترونیکی و نوت بوک های کوچک ، کتاب ها را در همه جا خواند.

با کتابهای الکترونیکی ، اطلاعات قابل جستجو هستند و کتاب ها بسیار تعاملی هستند. برخی حاوی فیلم ها و انیمیشن هایی با اطلاعات بیشتر و همچنین پیوندهایی هستند که می توانند به عنوان راهنمایی برای اطلاعات مناسب عمل کنند. آنها می توانند در مطالعات تحقیقاتی بسیار مؤثر باشند

مضرات استفاده از کتابهای الکترونیکی

معایب کتابدستگاههای خواندن کتاب الکترونیکی بسیار گران قیمت هستند زیرا دستگاههای تکنولوژیکی با قابلیت های خوب هستند. دستگاه های مورد استفاده در خواندن نیاز به اجرای نیرو دارند و بدون این امر بی ربط نیستند. علاوه بر این ، برنامه های کاربردی نرم افزاری مورد استفاده باید با دستگاه شخص سازگار باشد و همچنین برخی از آسیب پذیری های امنیت سایبری را ایجاد می کند. تابش نور از صفحه هنگام خواندن می تواند باعث ایجاد فشار چشم و سردرد شود ، به این معنی که نمی توان برای مدت طولانی تری به مطالعه آن پرداخت.

اکثر کتابهای الکترونیکی به طور دائم به دست نمی آیند ، به این معنی که آنها زندگی ندارند. یکی می شود مشترکات خود را انجام داد و به محض انقضا ، دسترسی به کتاب محدود است. برای دسترسی به کتاب ، باید یک اشتراک اضافی ایجاد شود. کتاب های چاپ شده به طور دائم خریداری می شوند.

سهم بازار کتابهای الکترونیکی

سهم بازار کتابهای الکترونیکیدر حال حاضر بازار کتابهای دیجیتال تحت سلطه آمازون است که حدود 74٪ از بازار را در اختیار دارد. فروشندگان دیگر درصد باقیمانده را به اشتراک می گذارند.

اصلی ترین چالشی که شرکت های eBook با آن روبرو هستند هک و دزدی دریایی است. هکرها توانایی هک کردن وب سایت های شرکت و تولید غیرقانونی کپی های متعدد از کتابهای مختلف را دارند که فروش شرکت های کتاب الکترونیکی را به چالش می کشد.

کتاب چیست؟ توضیحات بالا به تفصیل درباره کتابهای الکترونیکی ، توسعه آنها و همچنین روند در جامعه بحث می کند. به سادگی ، آنها کتاب هایی با قالب الکترونیکی هستند.




:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : Triple Adorable
ت : شنبه 10 اسفند 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی